Wanneer je onverhoopt niet tevreden bent over je scholing en kom je na overleg met je contactpersoon bij het SOG er niet uit, en heb je de interne klachtenregeling van SOG gevolgd maar het niet eens met de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht dan kan je je richten tot KTNO.
Mocht je school zelf geen klachtenregeling hebben of wil je een second opinion? Dan is het prettig om te weten dat ieder bij KTNO aangesloten instituut automatisch gehouden is aan de klachtenprocedure van KTNO.
Hieronder tref je de klachtenregeling in zijn geheel aan. Schroom niet om je klacht bespreekbaar te maken, het kan namelijk ook zijn dat de trainer leert. Een klacht kan per e-mail worden toegezonden via onze contactgegevens.
Stichting Kwaliteit en Toetsing Natuurgerichte Opleidingen (KTNO) inzake alle cursussen, trainingen, opleidingen of trajecten als zijnde geregistreerd op haar website: www.ktno.nl.
R.F.J.A. de Beijer, Stichtingscommissaris van Stichting Kwaliteit en Toetsing Natuurgerichte Opleidingen, nader te noemen als “KTNO” te Eindhoven.
Overwegende;
Dat het voor een zorgvuldige omgang met een deelnemer gewenst is, dat deze zich met eventuele klacht(en) over de uitvoering van een cursus, training, opleiding of traject kan wenden tot een Klachtencommissie indien bespreking van zijn/haar onvrede met de docent/trainer/opleider/adviseur van betreffende geregistreerde opleider niet tot een bevredigend resultaat leidt.
Deelnemer
Ieder die geldig deelneemt of heeft deelgenomen aan een cursus, training, opleiding of traject welke geregistreerd staat als geaccrediteerde opleiding op onze website.
Klachtencommissie
De Klachtencommissie van KTNO inzake cursussen, trainingen, opleidingen of trajecten.
Commissaris
De Stichtingscommissaris van Stichting Kwaliteit en Toetsing Natuurgerichte Opleidingen.
Cursus, training, opleiding of traject
De cursus, training, opleiding of traject die als zijne geaccrediteerd en geregistreerd bij KTNO wordt aangeboden of georganiseerd.
Docent/trainer/opleider/adviseur
De persoon die in opdracht van KTNO of het registreerde opleidingsinstituut de cursus, training, opleiding of traject uitvoert.
Klacht
Iedere schriftelijke uiting van onvrede over een cursus, training, opleiding of traject gericht aan de Klachtencommissie met het verzoek om een onderzoek in te stellen en een oordeel te vellen.
Klager
Degene die een schriftelijke klacht bij de Klachtencommissie heeft ingediend.
Eindhoven, 1 april 2018
R.F.J.A. de Beijer
Commissaris
Stichting KTNO